Close but no cigar

Bästa loppet i år. Knävecket bekymrade mig ingenting. Men ändå är det svårt att få bort den där lite bittra smaken i munnen. 2/100. 2dm. Ett ögonblick Så långt ifrån SM-final var jag. Hade 10.88 bara varit 10.86 så hade jag varit där. Men lite stressad löpning sista 25m där jag inte jobbade runt steget på samma sätt som jag borde sumpade tyvärr en finalplats.

Annars fanns det mesta där. Formen som jag hoppades skulle finnas där var på plats. Starten som strulat lite satt som en klocka. Men bara att inse att i år var det dags för pendeln att slå tillbaka (förra året tog jag sista platsen till final med samma marginal).

Avslutningsvis stort Grattis till Sveriges snabbaste man Tom Kling-Baptiste som imponerade med fina 10.53 i -0,9 i finalen. Grattis också till Stefan som efter en motig säsong plockade fram bästa loppet i finalen för en silverpeng.

Nu är det bara att somna och ladda om för 200m försök imorrn.

Lämna en kommentar