Tjeckien, Slovakien och tillbaks igen

3 månader i Härensås. Det hann nästan bli hemma igen, som det var förr. Men nu när jag sitter här på tåget norrut så är det nog trots allt med färdriktning hemåt. Tror jag.

Ska hursomhelst bli otroligt kul att att återse förrådet och dess stolta invånare, samtidigt som vi välkomna en massa nya journalister som ska lära sig hitta från skolan till kåren – och tillbaks igen. Jag ser fram emot de här två veckorna nästan lika mycket som när jag stod där utanför j-huset för cirka 360 dagar sedan.

1 år, det är sjukt hur mycket man hinner på ett år. Hade någon sagt att jag skulle ha heltidsjobbat i 10 veckor som journalist vid den här tiden så hade jag skrattat förläget och sagt att så lätt är det nog inte. Nu är det dags att spänna bågen med lite mer självförtroende och erfarenhet mot en grym höst och en spännande praktikvår.

*****

3 månader i Härensås, nu är det bara 3 timmar kvar till Sundsvall. De sista timmarna är alltid de långsammaste…

Ska försöka avhjälpa det med min nya drog – Mad men.

Lämna en kommentar