Stämplat ut och gått hem

Efter nästan två år på rättspsyk i Växjö har jag nu gått hem från mitt sista nattpass.

Lite konstigt kändes det men samtidigt var det skönt!
Lite som när man slutade sexan, man har längtat jättelänge efter ledighet och sommarlov och så tar det slut och man inser att den här skolan ser man inte igen och till hösten väntar något helt nytt. Men vemodet med att lämna kompisar och skolan förbyts snabbt i förväntan och längtan mot det här nya!
Så känns det verkligen för mig. Hinner väl kanske inte direkt njuta av någon ledighet under de närmsta veckorna innan skolan då det är ruggigt mycket flyttbestyr och tävlingar insprängda där. Men ju närmre Sundsvall kommer desto bättre känns det, kanske ett gott tecken på att man flyttar i rättan tid.

Flyttade om lite bland passen denna veckan och körde hopp igår följt av ett oväntat piggt (tre jobbnätter i rad brukar slita mer) styrkepass idag för att imorgon trycka på med sista sprintpasset innan helgen begivenheter.

Helgen ja, JSM i Karlskrona och herregud vilket tidsprogram de levererade idag. 6 timmar mellan heat och final på 100m på fredagen sedan 200 försöken ensamma på lördag kväll klockan 18 innan man ev måste springa semi (även om den förmodligen styks) vid elva dagen efter för att sedan återigen vänta 6-7 timmar på final. Så mycket dötid och dessutom har klubben bestämt att vi ska pendla då avståndet till Karlskrona inte motiverar hotellövernattningar. Kan bli en lååååång helg!

***
På tal om helt andra saker är idag en historisk dag, Se & Hör har faktiskt berikat mitt liv idag! Låg ett ex på jobbtoaletten och jag skummade igenom någon kolumn där en kille hyllade Nour El Refais Sommarprogram i P1. Jag gillar henne och tankade hem en podcast med programmet och det var alldeles fantastiskt bra. En så oerhört kreativ människa och med en fantastiskt förmåga att berätta historier på ett sätt som känns. Rekommenderas som sagt!!Nour El Refai

Lämna en kommentar